Futurs possibles

En aquests últims deu anys el turisme al Marroc ha augmentat moltíssim. L'any 2006 va rebre 6 milions de turistes aproximadament, i això vol dir que el país va guanyar 20.000 milions d'euros amb les inversions d'aquests turistes. Aquest fet és molt important, ja que cada vegada més el Marroc és una de les destinacions més escollides pels turistes, atrets per aquesta cultura i aquest indret tan proper a Europa i tan desconegut per la majoria de persones. La qual cosa significa que el futur econòmic del país augmentarà molt en els propers anys si continua així.

Logo que utilitzen per publicitar el seu país arreu


Pel que fa a la política, enguany el Marroc celebra eleccions perquè totes les persones marroquines puguin votar la nova Constitució, l'escrit que inclou les normes, regles i principis més importants d'un país, proposada pel monarca alauita Mohamed VI. En aquesta nova Carta Magna, un altra forma d'anomenar a la Constitució, el Rei es treu poders i n'atorga més al Govern i al Parlament, els òrgans encarregats d'elaborar i aprovar normes pel país. Això ho ha fet per evitar que en el seu país, el Marroc, comencin a sorgir revoltes com en altres països àrabs descontents amb el sistemes de dictadura. Un dels fets importants d'aquestes eleccions és que es presenten 1.521 llistes electorals, de les quals 1.464 estan encapçalades per homes i 57 per dones. Tot i que la diferència és molt gran, ens hem de fixar que les dones estan agafant un rol més important dintre de la política marroquina i que en el futur potser hi haurà més dones que encapçalin llistes electorals.

Dones votant a les eleccions per una nova constitució


Un altre factor important en el creixement de l'economia del Marroc és el boom immobiliari actual. Marroc és un país en construcció, grans empreses constructores europees han decidit invertir en aquest país per construir grans edificis i centres comercials. Un exemple és el centre comercial Morocco Mall, el més gran de tot Àfrica, inaugurat aquest passat desembre a Casablanca. Amb una superfície de 250.000 metres quadrats, 350 espais de venda (comerços).

Imatge del centre comercial Morocco Mall, a Casablanca